8 Ağustos 2010 Pazar

Dinleyin; Domates, Üzüm ve Armutlar Konuşuyor :)

12 Eylül'de yapılacak referandum öncesinde siyasi partiler seçmene klasik yöntemlerle ulaşmaya çalışırken, sivil toplum örgütleri daha renkli kampanyalara imza atıyor. Genç Siviller "Yetmez Ama Evet" diyerek öne çıkarken 'Dünya Demokrasi Hareketi' CHP Lideri Kemal Kılıçdaroğlu'nun sözlerini "ti"ye almış.

CHP lideri Kemal Kılıçdaroğlu'nun "Bu referandum fındık üreticisinin, kayısı üreticisinin sorununu çözüyor mu?" sorusundan yola çıkan "Dünya Demokrasi Hareketi" üyeleri, beni çok güldürdü. Bir referandum propagandasında meyveleri kullanan ilk STK olarak tarihe geçebilirler.

Sn. Kılıçdaroğlu bunu hak etti mi? Bence evet... Hangi Anayasa fındık üreticisinin, kayısı üreticisinin sorunu çözer ki? Hangi Anayasa, işsizliği çözsün diye yapılır? Bu soru biraz milleti aptal yerine koymaya kalkışmak olmuyor mu? "Dünya Demokrasi Hareketi"nin üyesi olarak bu eylemin içinde yer almak isterdim ama maalesef tüm üye olmayanlar gibi konuyla ilgili haberi gülümseyerek okumak zorunda kaldım.

Benim gibi televizyon ekranlarından kaçan biri değilseniz izlemişsinizdir ama tekrarından zarar gelmez. "Dünya Demokrasi Hareketi" üyeleri Ankara Gençlik Parkı'na birer kasa domates, üzüm ve armut getirmişler üzerine de "yeni anayasanın bana faydası yok" yazısını bırakmışlar. İki yanında asker postalı bulunan branda üzerine "Sandığa gidin 'hayır' deyin, darbelere 'can' verin" sloganını eklemeyi de ihmal etmemişler. Tabii bununla yetinmemişler, yaptıkları basın açıklaması da ince göndermeler içeriyor. Gülümsemek için okuyalım:
"Anayasa değişikliği paketine, Türkiye'de yetiştirilen meyve ve sebzelere faydası olmadığı için, Etro marka gömleklerin fiyatında da bir değişikliğe neden olmayacağı için 'hayır' diyeceğiz. Referandumda 'hayır' oyu kullanacak bütün 'vicdanlı' insanlar gibi Türkiye'nin demokratikleşmesini istemediğimiz, üstünlerin hukukunun devam etmesini istediğimiz, gerek askeri gerekse yargı vesayetinin devam etmesi, halkın söz sahibi olmasının önüne geçmek amacıyla darbelerin yapılabilmesi, yapılan her darbede masum gençlerin idam sehpalarına yollanmasına vesile olmak için 'hayır' diyoruz."

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder